blog

Projektowanie graficzne katalogów – co warto wiedzieć?

Projektowanie graficzne katalogów to istotny element strategii marketingowej wielu firm. Katalog prezentuje produkty, a jednocześnie buduje wizerunek marki. Z uwagi na wielowymiarowość katalogu zaprojektowanie okładki i układu wewnętrznego wymaga dbałości o każdy detal. Dlaczego zadanie to warto powierzyć profesjonaliście? W tym artykule znajdziesz odpowiedź.

Dobrze zaprojektowane katalogi osiągają swój cel

Katalog reklamowy spełnia wiele funkcji: promuje produkty, buduje wizerunek marki, a niekiedy nawet edukuje klientów. W osiągnięciu każdego z tych celów bardzo pomaga profesjonalne projektowanie graficzne.

Katalog ma przyciągnąć uwagę i zachęcić potencjalnych klientów do zapoznania się z ofertą, więc ogromne znaczenie ma wygląd okładki i każdej rozkładówki. Profesjonalny design łączy atrakcyjne wizualnie zdjęcia z przejrzystym układem i spójną kolorystyką, a to natychmiast przyciąga wzrok i zwiększa szanse na zainteresowanie odbiorcy.

Poza tym katalog, który jest estetycznie zaprojektowany i spójny z identyfikacją wizualną firmy, wzmacnia pozytywne postrzeganie marki. Jego elegancki i profesjonalny wygląd buduje zaufanie i może być jednym z czynników, dla których produkt/usługa będą odbierane jako prestiżowe lub – wręcz przeciwnie – jako dostępne dla każdego.

Z doświadczenia wiem, że jedynie dobrze zaprojektowane katalogi są w stanie osiągnąć założone cele. Z czasem stają się one potężnymi narzędziami marketingowymi, które wspierają sukces przedsiębiorstwa.

Oczywiście każdy katalog trzeba projektować z myślą o konkretnym celu. Jego zrozumienie pomaga w wyborze odpowiedniej koncepcji graficznej, układu oraz rodzaju treści. Poniżej przeczytasz, jak wygląda dobry katalog i czym ja się kieruję w czasie prac nad projektem.

Jak wygląda dobry katalog?

Różne są sytuacje komunikacyjne, a szeroki zakres reklamowanych usług lub produktów nie pozwala wcisnąć wszystkich w te same ramy. Z tego powodu nie ma jednej recepty na atrakcyjny wizualnie katalog, ale istnieją uniwersalne zasady, których należy przestrzegać.

Współpracując z klientem, zawsze działam zgodnie ze sztuką projektowania. Jej założenia w odniesieniu do katalogów można opisać w czterech punktach:

  • Przejrzysty układ. Dobry układ to przejrzysty układ. Umiejętne zorganizowanie i priorytetyzacja treści ułatwiają nawigację i pomagają szybko odnaleźć poszukiwane informacje.
  • Atrakcyjne grafiki. Treść dobrego katalogu maksymalnie wykorzystuje siłę przekazu wizualnego. Wyeksponowane zdjęcia produktów powinny być wysokiej jakości, a ich prezentacja – spójna ze stylem marki.
  • Czytelne typografie. W przypadku katalogów reklamowych nie można sobie pozwolić na brak czytelności. Wybór odpowiedniej czcionki jest kluczowy, jeśli odbiorca ma szybko zapamiętać prezentowaną treść, na przykład cenę, warunki promocji czy czas trwania obniżki.
  • Kolorystyka. Barwy powinny być spójne z identyfikacją wizualną marki i przyciągać uwagę odbiorców. Poza tym paleta stosowana w najlepszych katalogach koresponduje z bieżącymi trendami, szczególnie wtedy, gdy chodzi o branżę sezonową.

Projekt katalogu – cena. Od czego zależy?

Cena projektu katalogu zależy od dwóch najważniejszych czynników:

  • Po pierwsze, duże znaczenie ma złożoność projektu. Im więcej stron, im bardziej skomplikowane układy czy unikalne elementy graficzne, tym większy jest koszt projektu.
  • Po drugie, na cenę usługi wpływa renoma projektanta. Mimo wyższej ceny, współpraca z doświadczonym studio, które wykorzystuje najlepsze możliwe narzędzia i nie boi się sięgać po innowacyjne rozwiązania, to najlepsza opcja.

Jako profesjonalny projektant graficzny tworzę dla klientów wysokiej jakości projekty, spójne z wizerunkiem marki. Pomagam też zoptymalizować koszty, dbając o to, by przedsięwzięcie zamknęło się z zaplanowanym budżecie.

Wybierz profesjonalne wsparcia w tworzeniu katalogów

Projektowanie katalogów to proces, który wymaga połączenia kreatywności z podejściem czysto pragmatycznym. Jeśli chcesz mieć katalog, który wyróżni Twoją markę, zapraszam do kontaktu. Chętnie przygotuję dla Ciebie projekt przyciągający uwagę i zainteresowanie Twoich klientów.

Otrzymaj darmową
wycenę projektu